Praha kašle na dopravní problémy Vsetínska

My, kteří žijeme v okrese Vsetín, cestujeme občas mezi Vsetínem a Valašským Meziříčím, případně až do Hranic na Moravě nebo Rožnova pod Radhoštěm. Tyto trasy vyžadují od řidiče trpělivost, opatrnost a ohleduplnost.  Zejména  v úseku z Jablůnky do Bystřičky, kde je cesta obzvlášť nepřehledná a nebezpečná, to platí dvojnásob. Někteří řidiči jsou  k druhým nezodpovědní a doplácí na to jiní účastníci silničního provozu, ať už zraněními, či v horším případě smrtí.

Situaci by zlepšila plánovaná stavba obchvatu Valašského Meziříčí navazující na plánovanou silnici I/57. Zatím se však podařilo vybudovat pouze první úsek Semetín – Jablůnka. Výstavba II. úseku I/57 se posunula zase o rok.  Slib ministra dopravy, že se obchvat začne stavět v roce 2020, není zárukou, že se v tomto roce stavět skutečně začne.

Vyřešení složité dopravní situace na Vsetínsku už slibovalo mnoho politiků. Obchvat i II. úsek cesty I/57 byl tématem mnoha voleb a zřejmě jím bude i nadále. O výstavbu obchvatu usilovalo už několik starostů, včetně toho současného. Ve většině případů se však jedná pouze o sliby. To stejné platí i pro krajské zastupitele.

Která dálnice či cesta se bude stavět, to rozhodují úředníci ministerstva v Praze. Jak tito úředníci mohou znát potřeby jednoho či druhého kraje? Výsledek vidíme v praxi: Nejvíce se staví v okolí Prahy. Proto je nutné, aby vedení kraje a zastupitelstvo důrazně tlačilo na zodpovědné ministerstvo. Mám pocit, že tato snaha je opravdu malá.

Rychlá realizace těchto dvou staveb přinese tomuto regionu opravdu mnoho. Přivede nové zaměstnavatele i turisty a umožní lidem dojíždět za lepší prací do jiných měst regionu, aniž by se museli stěhovat ze svých domovů.

František Veverka